• Een stichting die de Alkmaarse 'Grote kerk' een warm hart toedraagt.

Laurens Veilingen

De Laurensveiling is een succesvolle en zeer geanimeerde kerkeveiling, waarbij iedere veilingopbrengst wordt besteed aan een 'herkenbaar' doel.

• In 2007 was het de restauratie van de 17e eeuwse kroonluchters
  • In 2009 was het doel een goede geluidsinstallatie voor de kerk
  • In 2011 is de aanlichting van de gerestaureerde gewelfschilderingen gefinancierd.
  • In 2013 is de opbrengst gebruikt voor de restauratie van het Koorhek
De Laurensveilingen kenden een vast programma; Aan 20 tafels namen circa 200 personen plaats die genoten van een diner dat tussen de gangen werd afgewisseld met de veiling. Per veiling werden door het bedrijfsleven, de gemeente Alkmaar en particulieren zo'n 75 kavels geschonken die door de veilingmeesters Kees en Erik-Jaap Kroone werden geveild.

Deze twee veilingmeesters maakten, gevat, rap van tong en met de lachers op hun hand, van dit gebeuren een super avond. Niet onvermeld mag blijven dat zij dit 'om niet' doen en zo het goede doel steunen.

Een muzikaal intermezzo vond veelal vooraf en tussen veiling en diner door plaats.

De veilingopbrengst varieerde tussen de € 30.000 en € 40.000 per veiling.

Wederom een veiling in 2015?

Nee, het bestuur van de Vriendenstichting heeft er voor gekozen in 2015 geen Laurensveiling te organiseren, maar een nieuw evenement te ontwikkelen. Houd deze website, de facebookpagina of de pers in de gaten. Vergeet niet, dat u als Vriend altijd zult profiteren van de Vriendschap met de Vriendenstichting!

Nog geen Vriend? Meld u dan nu aan en schrijf u in. Voor minimaal € 15,00 per jaar bent u vriend! Bezoek de [inschrijfpagina].