• Een stichting die de Alkmaarse 'Grote kerk' een warm hart toedraagt.

Kroniek

De Kroniek is het periodiek dat je als vriend drie keer per jaar in de brievenbus vindt.

Een tijdschrift(je) met allerlei wetenswaardigheden over de kerk.

Ook vind je in de Kroniek interviews met bestuurders, subsidieverstrekkers en andere mensen die door hun inzet voor de Grote Sint Laurenskerk een belangwekkende bijdrage leveren of hebben geleverd. In de afgelopen jaren zijn interessante interviews gepubliceerd met de restaurateurs van de gewelfschilderingen en de  restaurarteur van het L-vormige schilderij. Je kijkt als het ware over hun schouder mee.

Ook besteden we aandacht aan het werk van de vrijwilligers. Zij zijn een factor van belang om onze kerk draaiende te houden.

De redactie wordt gevormd door: Rob Bakker, met medewerking van het bestuur van de Vriendenstichting. De opmaak wordt verzorgd door Peter Hovestad.
De Kroniek heeft een A4-formaat, is 12 pagina’s groot en is geheel in full-colour gedrukt.

In het archief vindt u reeds verschenen exemplaren. Deze zijn eenvoudig te downloaden op onze pagina.